تغییرات اساسی این سالها در کسبوکارها مربوط به مشتریان بوده. کسبوکارها به این نتیجه رسیدهاند که حفظ مشتری برای آنها سودآور و ارزشآفرین است. تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار برای کسبوکارها ارزش بیشتری خلق میکند و به همین دلیل باشگاه مشتریان و ابزارهای ارتباط با مشتریان مورد توجه بسیار قرار گرفته.
باشگاه مشتریان رفتار مشتری را تحلیل میکند، به رفتارهای مطلوب وی امتیاز میدهد و به امتیازهای گردآوری شده پاداش میدهد. هدف از این سازوکار تحریک مشتری به تکرار رفتار و ایجاد رفتار وفادارانه است.
باشگاه مشتریان بانک ایران زمین محورهای یکپارچه تعاملات مالی و بانکی با تمرکز بر ایجاد برنامههای وفاداری مشتریان است.